Informatie

Alle informatie mbt laden van elektrische auto’s
Het RVO heeft een document opgesteld waar je alles kan vinden mbt elektrisch rijden.
Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe kom ik aan een laadpas?

Laadpassen worden verstrekt door een zogenaamde MSP (Mobility Service Provider). Er zijn verschillende MSP-aanbieders en er komen er steeds meer bij.
Een laadpas kunt u bij diverse partijen aanvragen. Deze kunt u simpel weg vinden via Google. Wanneer u de zoekwoorden “laadpas elektrische auto” invoert, levert dit vele aanbieders op.

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Hoeveel laadpunten hebben jullie palen?

Onze laadpalen hebben altijd 2 aansluitingen. In overleg bepalen we hoeveel laadpalen er komen te staan.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Waar kan ik meer informatie over EV’s vinden?

Op de website van EV-database kun je alles over Electrical Vehicles (EV) vinden in Nederland.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Welke auto’s kunnen er allemaal laden?

Alle volledig elektrische auto’s en PHEVs met een stekker kunnen bij onze laadpalen laden.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Installatie

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Kosten

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Opladen

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Met welke stekker(s) kan ik laden?

U kunt laden met de zogenaamde type 2 stekker, ook wel de ‘Mennekes stekker’ genoemd. Type 2 betreft de standaardstekker die gekozen is, mode 3 het communicatieprotocol. De Type 2-stekker is zowel bruikbaar voor het laden met 230 als 400 Volt. Anders dan de huis-tuin-en-keukenstekker (schuko) is deze stekker bovendien geschikt voor het laden bij hogere vermogens en het mode 3-protocol.

Verbruik

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Informatie

Alle informatie mbt laden van elektrische auto’s

Het RVO heeft een document opgesteld waar je alles kan vinden mbt elektrisch rijden.

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe kom ik aan een laadpas?

Laadpassen worden verstrekt door een zogenaamde MSP (Mobility Service Provider). Er zijn verschillende MSP-aanbieders en er komen er steeds meer bij.
Een laadpas kunt u bij diverse partijen aanvragen. Deze kunt u simpel weg vinden via Google. Wanneer u de zoekwoorden “laadpas elektrische auto” invoert, levert dit vele aanbieders op.

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Hoeveel laadpunten hebben jullie palen?

Onze laadpalen hebben altijd 2 aansluitingen. In overleg bepalen we hoeveel laadpalen er komen te staan.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Waar kan ik meer informatie over EV’s vinden?

Op de website van EV-database kun je alles over Electrical Vehicles (EV) vinden in Nederland.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Welke auto’s kunnen er allemaal laden?

Alle volledig elektrische auto’s en PHEVs met een stekker kunnen bij onze laadpalen laden.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Installatie

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Kosten

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Opladen

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Met welke stekker(s) kan ik laden?

U kunt laden met de zogenaamde type 2 stekker, ook wel de ‘Mennekes stekker’ genoemd. Type 2 betreft de standaardstekker die gekozen is, mode 3 het communicatieprotocol. De Type 2-stekker is zowel bruikbaar voor het laden met 230 als 400 Volt. Anders dan de huis-tuin-en-keukenstekker (schuko) is deze stekker bovendien geschikt voor het laden bij hogere vermogens en het mode 3-protocol.

Verbruik

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Informatie

Alle informatie mbt laden van elektrische auto’s

Het RVO heeft een document opgesteld waar je alles kan vinden mbt elektrisch rijden.

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe kom ik aan een laadpas?

Laadpassen worden verstrekt door een zogenaamde MSP (Mobility Service Provider). Er zijn verschillende MSP-aanbieders en er komen er steeds meer bij.
Een laadpas kunt u bij diverse partijen aanvragen. Deze kunt u simpel weg vinden via Google. Wanneer u de zoekwoorden “laadpas elektrische auto” invoert, levert dit vele aanbieders op.

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Hoeveel laadpunten hebben jullie palen?

Onze laadpalen hebben altijd 2 aansluitingen. In overleg bepalen we hoeveel laadpalen er komen te staan.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Waar kan ik meer informatie over EV’s vinden?

Op de website van EV-database kun je alles over Electrical Vehicles (EV) vinden in Nederland.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Welke auto’s kunnen er allemaal laden?

Alle volledig elektrische auto’s en PHEVs met een stekker kunnen bij onze laadpalen laden.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Installatie

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Kosten

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Opladen

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Met welke stekker(s) kan ik laden?

U kunt laden met de zogenaamde type 2 stekker, ook wel de ‘Mennekes stekker’ genoemd. Type 2 betreft de standaardstekker die gekozen is, mode 3 het communicatieprotocol. De Type 2-stekker is zowel bruikbaar voor het laden met 230 als 400 Volt. Anders dan de huis-tuin-en-keukenstekker (schuko) is deze stekker bovendien geschikt voor het laden bij hogere vermogens en het mode 3-protocol.

Verbruik

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Informatie

Alle informatie mbt laden van elektrische auto’s

Het RVO heeft een document opgesteld waar je alles kan vinden mbt elektrisch rijden.

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe kom ik aan een laadpas?

Laadpassen worden verstrekt door een zogenaamde MSP (Mobility Service Provider). Er zijn verschillende MSP-aanbieders en er komen er steeds meer bij.
Een laadpas kunt u bij diverse partijen aanvragen. Deze kunt u simpel weg vinden via Google. Wanneer u de zoekwoorden “laadpas elektrische auto” invoert, levert dit vele aanbieders op.

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Hoeveel laadpunten hebben jullie palen?

Onze laadpalen hebben altijd 2 aansluitingen. In overleg bepalen we hoeveel laadpalen er komen te staan.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Waar kan ik meer informatie over EV’s vinden?

Op de website van EV-database kun je alles over Electrical Vehicles (EV) vinden in Nederland.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Welke auto’s kunnen er allemaal laden?

Alle volledig elektrische auto’s en PHEVs met een stekker kunnen bij onze laadpalen laden.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Installatie

Heb ik een vergunning nodig om een eigen laadpaal te plaatsen op eigen grond?

Nee, er is geen vergunning nodig om een laadpaal op eigen grond te plaatsen.

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoe zit het met de capaciteit?

Wanneer we op locatie zijn, kunnen we altijd een blik werpen in de technische ruimte. Mocht het niet direct duidelijk zijn, dan kunnen we een installateur inschakelen om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Wij kunnen onze laadpalen zo instellen dat ze nooit meer gebruiken dan het beschikbare vermogen.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Wie regelt de installatie en de aanvragen?

Wij regelen de installatie van de laadpalen. Wij sluiten deze aan, vanaf de technische ruimte tot in de laadpaal. Dezelfde dag wordt de laadpaal werkend opgeleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen huisinstallateur de installatie te laten doen, echter vallen die kosten niet binnen het pakket.

Kosten

Hoe lang blijven de palen staan?

In de eerste instantie starten we met een looptijd van 5 jaar, waarna het jaarlijks wordt verlengd.

Ik heb maar 1 laadpaal nodig kan dat ook?

Je kunt bij CH-EV vanaf 1 laadpaal bestellen, de laadpalen zijn duo-palen, dat betekend dat één laad paal twee laadpunten heeft, maw je krijgt dan 2 keer een type 2 contactdoos aan de paal v.a. €40,- per maand

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het om een laadpaal te plaatsen?

CH-EV heeft gekozen om een OPEX model neer te zetten, zodat jij als ondernemer niet gelijk op hoge eenmalige  investeringskosten komt te zitten , maar de kosten maandelijks van €20 per oplaadpunt (met een looptijd van 60 maanden oftewel 5 jaar).

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Opladen

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Met welke stekker(s) kan ik laden?

U kunt laden met de zogenaamde type 2 stekker, ook wel de ‘Mennekes stekker’ genoemd. Type 2 betreft de standaardstekker die gekozen is, mode 3 het communicatieprotocol. De Type 2-stekker is zowel bruikbaar voor het laden met 230 als 400 Volt. Anders dan de huis-tuin-en-keukenstekker (schuko) is deze stekker bovendien geschikt voor het laden bij hogere vermogens en het mode 3-protocol.

Verbruik

Krijg ik ook een vergoeding van het verbruik?

Wanneer wij een aansluiting maken op jullie locatie, dan is dit altijd een op maat gemaakte overeenkomst. Wij vergoeden altijd de kostprijs van de afgenomen stroom. Als bedrijf kost het je dus geen geld wanneer iemand gebruik maakt van jullie laadpaal.

Wat kost het om een laadpaal te krijgen op de zaak?

De uiteindelijke kosten worden bepaald door een aantal factoren: hoeveel elektrische rijders er binnen het bedrijf zijn, hoeveel bezoekers je gemiddeld per dag verwelkomt, waar de laadpalen geplaatst worden. Zo zijn er nog een aantal vragen te beantwoorden om tot een passende oplossing te kunnen komen.

Wat kost het opladen bij de palen?

Kosten voor het opladen bij een CH-EV oplaadpunt zijn €0,38* per kWh, dit zijn marktconforme prijzen welke je kunt terug vinden op de website van de ANWB

Informatie van de ANWB website, september 2020:
Openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto gaat opladen bij een openbare laadpaal, dan betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven liggen sterk uit elkaar, van circa € 0,20 tot €0,60 per kWh. Voor dit rekenvoorbeeld gaan we uit van € 0,41 per kWh, een gangbaar tarief bij een aantal grote aanbieders. Uitgaande van dezelfde elektrische auto als in bovenstaand voorbeeld -met een verbruik van 17 kWh per 100 kilometer- geeft dat € 0,07 per kilometer aan energiekosten.

Wie dekt de kosten?

CH-EV kan volledig kosteloos laadpalen plaatsen en de installatie ervan verzorgen, als de minimale contractuele looptijd 5 jaar dekt. CH-EV investeert namelijk in laadpalen op bedrijfsterreinen, waar in 2025 alle bedrijven met parkeerplekken 1 op de 10 een oplaadplek moet zijn vanuit Brussel.
Ook de Nederlandse overheid heeft een besluit opgesteld hierover

Opladen

Hoe kan ik een laadpaal krijgen op de zaak?

Wij plaatsen onze laadpalen uitsluitend bij bedrijven. Altijd gaat het hierbij om een oplossing op maat. Graag komen wij op gesprek om een aantal vragen te stellen. Denk aan: hoeveel elektrische auto’s hebben jullie? Wordt het elektrisch wagenpark in de toekomst uitgebreid? Krijgen jullie veel bezoek van klanten? Vul het contactformulier in; dan nemen wij contact met je op en kunnen wij vrijblijvend een offerte uitbrengen.

Hoeveel kW kan ik bij de laadpalen laden?

Het minimum laadvermogen van de laadpaal is 3,7kW. Afhankelijk van hoe snel uw auto kan laden, hoe vol uw accu nog is en de keuze die u hierin eventueel zelf maakt kan dit oplopen tot 17kW.
Afhankelijk van de auto die u heeft kiest de laadpaal wat de optimale snelheid is om te laden. Hierbij wordt uitgegaan dat u gebruik wilt maken van de snelste manier van laden die de laadpaal in combinatie met uw auto toestaat. In de nabije toekomst maken wij het mogelijk dat u als berijder zelf de snelheid kunt kiezen waarmee u wilt laden.

Is het plaatsen van laadpunten op mijn bedrijfsterrein verplicht?

Nee, nog niet. Er is nog geen regelgeving die aan geeft dat bedrijven verplicht zijn eigen terrein te voorzien van oplaadpunten voor elektrisch vervoer. Hier komt verandering in, de Europese richtlijn voor energieprestatie voor gebouwen wordt aangepast. Wordt een gebouw ingrijpend verbouwd of wordt er nieuw gebouwd met meer dan 10 parkeerplaatsen moet er minimaal één oplaadpunt gemaakt worden. Daarnaast moeten er lege mantelbuizen gelegd worden voor minimaal één op de vijf parkeerplaatsen. Via deze mantelbuizen kunnen later nog meer oplaadpunten aangesloten worden.

Deze Europese richtlijnen worden ook meegenomen in het nieuwe bouwbesluit, deze is in maart 2020 van kracht geworden. Zie het bouwbesluit.

Met welke stekker(s) kan ik laden?

U kunt laden met de zogenaamde type 2 stekker, ook wel de ‘Mennekes stekker’ genoemd. Type 2 betreft de standaardstekker die gekozen is, mode 3 het communicatieprotocol. De Type 2-stekker is zowel bruikbaar voor het laden met 230 als 400 Volt. Anders dan de huis-tuin-en-keukenstekker (schuko) is deze stekker bovendien geschikt voor het laden bij hogere vermogens en het mode 3-protocol.